recensie over wijze van annuleren

Opgelost!
Jet184
Level 1
Amsterdam, The Netherlands

recensie over wijze van annuleren

ik zou graag een recensie geven aan een verhuurder die last minute een boeking heeft gecanceld.

Deze verhuurder heeft louter juichende recensies, maar dit was best een lompe actie.

kan ik dat op de een of andere manier ergens kwijt?

1 Beste Antwoord
Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Jet184 
De verhuurder krijgt van Airbnb automatisch een review waarin staat dat hij geannuleerd heeft. De datums die de verhuurder annuleert komen ook niet beschikbaar in z'n kalender.
Als het vaker gebeurt kan hem ook de toegang tot airbnb worden ontzegd.
Ook krijgt hij een boete.
Als je Airbnb belt, kun je ook vragen dat zij vervangende woonruimte voor je regelen tegen dezelfde kwaliteit en prijs

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

7 Antwoorden 7
Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Helaas niet Jet,

 

ik hoop ook nog steeds dat je kunt zien in het profiel hoe vaak iemand geannuleerd heeft. zou het ook een stuk makkelijker maken

Jet184
Level 1
Amsterdam, The Netherlands

dank. zie hierboven... 

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Jet184 
De verhuurder krijgt van Airbnb automatisch een review waarin staat dat hij geannuleerd heeft. De datums die de verhuurder annuleert komen ook niet beschikbaar in z'n kalender.
Als het vaker gebeurt kan hem ook de toegang tot airbnb worden ontzegd.
Ook krijgt hij een boete.
Als je Airbnb belt, kun je ook vragen dat zij vervangende woonruimte voor je regelen tegen dezelfde kwaliteit en prijs

Jet184
Level 1
Amsterdam, The Netherlands

dank voor je reactie.

deze verhuurder annuleerde een boeking van een andere site, met het excuus dat hij een dubbele boeking had via airbnb. wat op zich best kan, maar als je 7 weken van te voren boekt en 4 dagen van te voren een annulering krijgt, vind ik dat niet netjes. en dat kan ik op beide sites niet aangeven.

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Jet184 
Dat is een flauwekul smoes van de verhuurder

Je kunt je advertenties op alle grote sites aan elkaar koppelen.

Zodra er een reservering op bv booking.com, VRBOm tripadvisor etc komt, wordt automatisch de kalender in Airnbn geblokkeerd en vice versa.

Patricia3617
Level 9
Maaseik, Belgium

Hallo Jet, 

mij moet je niet vertellen hoe het voelt , de optie "flexibel boeken " zou moeten voorzien zijn van aantal voorwaarden vind ik,  hosten bieden die aan en met plezier ,  voor gasten die echter in de misérie kunnen belanden op het laatste moment voor afreis ( overlijden, geanuleerde vluchten, ziekenhuisopname , enz..) 

Het probleem is dat het zijn doel voorbij streeft, het dient blijkbaar meer voor gasten die niet weten wat ze willen !!!   voor ons particulieren hosten is het echt balen, ik heb op 09juli annulatie gekregen voor inchecken op 18 juli met flexibel voorwaarden;  dus die gast heeft echt gewacht tot het laatste moment waar ik ook geen cent vergoed kreeg om het op te zeggen, GRRRRR......

Al bij al is het goed gekomen , ik heb wel voor die vrijgekomen data een fikse promotie moeten opplakken om het toch nog verhuurd te krijgen, maar verlies lijden wij sowieso omdat wij als particulieren hosten rekenen op die inkomsten, en om de meubels te redden hadden we geen ander optie om een korting te geven om het nog verhuurd te krijgen ...  wat gelukt is , er is komt morgen een gezinnetje uit Finland.. 

Patricia3617
Level 9
Maaseik, Belgium

En dit was dan voor de andere kant van de medaille, gelukkig Jetje ,zijn alle hosten niet zo roekeloos , integendeel kom je meer en meer Superhost tegen , 

Ik wens je een fijne continuatie , 

Vele groetjes ,

Patricia.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf