service kost airbnb

Alcara0
Level 2
Bruges, Belgium

service kost airbnb

hallo,

Wij stellen vast dat sommige advertenties geen service kost aribnb vermelden. Dit geeft een vertekend beeld voor de mensen die moeten boeken en hierdoor zijn wij dan 18% duurder zodat de mensen niet meer bij ons boeken. Hoe dit op te lossen?

De weergave op de kaart geeft ook een vertekend beeld.

Wie heeft dit ook gezien?

gr

geert

5 Antwoorden 5
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Alcara0, ik las onlangs volgens mij een artikel hierover. 

 

Zie: https://www.airbnb.nl/help/article/1857?_set_bev_on_new_domain=1707395299_MmZkOGY3NGI2NTI5

 

"Servicekosten voor gasten

Meestal zijn de servicekosten voor gasten lager dan 14,2% van het subtotaal van de boeking (inclusief het nachttarief en eventuele toeslagen van de host, exclusief de servicekosten voor gasten en belastingen). De servicekosten voor gasten zijn afhankelijk van verschillende factoren. Daardoor vallen deze per boeking hoger of lager uit. Voor sommige verblijven van 28 nachten of langer zijn de servicekosten lager.

 

Als een gast de boeking in een andere valuta betaalt dan die door de host ingesteld is, passen we onze servicekosten aan op de dienstverlening die daarbij hoort. Bij dit soort boekingen in verschillende valuta nemen we een extra bedrag op in onze servicekosten voor gasten. Daardoor zijn deze dan maximaal 16,5% van het subtotaal van de boeking.

De servicekosten voor gasten worden bij het betalen weergegeven.

 

Per 1 april 2024 nemen we een extra bedrag op in onze servicekosten voor gasten bij boekingen in verschillende valuta. Hieronder wordt beschreven hoe dat precies werkt. "

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

@Alcara0 volgens mij kun je als host er ook voor kiezen om de servicekosten van de gasten voor je rekening te nemen. Ik vermoed dat dat het geval is bij de advertenties die je hebt gezien

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Alcara0 
Dat geeft geen vertekend beeld.
Bij mijn advertenties zul je hetzelfde zien. Ik neem de servicekosten van Airbnb voor m'n rekening.
Dus worden die die afzonderlijk getoond bij de advertentie.
Uiteraard is dat verwerkt in de hogere huur

Hi Bob,

Dit is mij ook opgevallen.
Wij nemen nu standaard deze servicekosten op onze rekening, heb jij een idee waar we dit aan kunnen passen op airbnb? Ik heb het nergens kunnen vinden nog.

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Nikki-En-Max0 
Omdat ik een property management syteem heb, gebeurt dit bij mij automatisch. Als ik via AI zoek krijg ik onderstaand antwoord, waarbij klaarblijkelijk bekend is dat een van m'n villa's "Azure" heet. Het kan zijn dat je de professionele tools hiervoor moet aanzetten. Ik heb wel m'n prijzen verhoogd om de kosten te compenseren.

Om de servicekosten als host voor je rekening te nemen op Airbnb, volg je deze stappen:

1. Ga naar je Airbnb-account.

Log in op je Airbnb-account via de website of de app.

2. Ga naar 'Je advertenties'.

Klik op je profielfoto en selecteer 'Je advertenties' in het menu.

3. Kies de advertentie voor Villa Azure.

Zoek de advertentie voor Villa Azure en klik erop.

4. Ga naar 'Bewerk advertentie'.

Klik op de knop 'Bewerk advertentie' om de instellingen van je advertentie te wijzigen.

5. Ga naar 'Prijzen'.

Klik in het menu aan de linkerkant op 'Prijzen'.

6. Scroll naar beneden naar 'Servicekosten'.

Onder 'Servicekosten' zie je twee opties:

  • Gast betaalt: Dit is de standaardinstelling. De gast betaalt de servicekosten.
  • Host betaalt: De host betaalt de servicekosten.

7. Selecteer 'Host betaalt'.

Klik op de knop 'Host betaalt' om de servicekosten voor je rekening te nemen.

8. Sla je wijzigingen op.

Klik op de knop 'Opslaan' om je wijzigingen op te slaan.

Let op:

  • De servicekosten die je als host betaalt, zijn 14% van het subtotaal van de reservering (exclusief schoonmaakkosten en toeristenbelasting).
  • Als je de servicekosten voor je rekening neemt, kan dit je advertentie aantrekkelijker maken voor potentiële gasten.
  • Je kunt de instellingen voor de servicekosten op elk moment wijzigen.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf