Waar blijven die boekingen toch??

Patricia3617
Level 9
Maaseik, Belgium

Waar blijven die boekingen toch??

Hallo idereen; 

Aantal weken geleden was ik nog iemand ,op deze community ,een hart onder de riem te steken van :"maak je geen zorgen , je zult wel  verhuren" , maar nu maak ik me zelf zorgen , zo rustig & geen boekingen ...

Ik volg mijn advertentie op de voet en past aan volgens trend en prijzen van collega s host in mijn buurt, toch blijven de boekingen uit 🤔;

Is het bij iedereen zo wat rustiger met de boekingen??

Fijne dag toegewenst heel de community, 

Patricia😊 

13 Antwoorden 13
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Patricia3617

 

Het is inderdaad wat rustiger (gebaseerd op wat ik gelezen heb). Misschien hebben @Katja202 @Barbera0 @Mirjam0 @Mieke0 @Ronald114 @Bob297 nog wel wat tips of nieuws? 👀

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Barbera0
Level 8
Elburg, Netherlands

@Quincy 

 

Ook bij mij is het rustiger; ik had de kalender geblokkeerd van half december tot half januari,  ik heb inmiddels al wel aanvragen voor het festivalseizoen (mijn accomodatie ligt dichtbij een festivalterrein), maar omdat ik mijn reserveringsvenster op 3 maanden heb staan, komen die boekingen pas later, maar ik beschouw ze al wel als gegarandeerd.

Het valt me de laatste week wel op dat mensen even de weersverwachting afwachten en dan vervolgens op korte termijn boeken, ik kreeg deze week twee boekingen voor aanstaand weekend.

Over het geheel genomen maak ik me geen zorgen, het komt zoals het komt...

Ronald114
Level 6
Ouddorp, Netherlands

Vier maanden regen maakt het niet aanlokkelijk om te gaan kijken of er een tripje in zit toch?

Ronald114
Level 6
Ouddorp, Netherlands

Ik kan alleen spreken voor mijn eigen omgeving, dichtbij het strand in een toeristengebied waar veel geïnvesteerd wordt door zowel particuliere verhuurders als grotere organisaties, die een verdienmodel hebben en winst uit onderneming willen maken, iets wat ze vaak voorgehouden wordt als lokmiddel.  Mijn reserveringen blijven niet achter omdat ik de huurders het vel niet over de neus haal, en mezelf typeer als old school verhuurder,  aanwezig en desgevraagd alle aandacht of juist rust.  Geen gezinnen maar tweetjes met huisdier. Geen fancy lokpagina maar location above luxury met eenvoudige foto's zodat het bij aankomst mooier is dan...  Natuurlijk is er een watertje, een biertje, een fles wijn, koffie en thee. Apparaten van topkwaliteit, op bedden niet bespaard en kwalitatief goed linnengoed.  De gunfactor is mijn verdienmodel, word  blij van blije mensen en honden die niet meer terug de auto in willen. En dan nog verdien ik er jaarlijks behoorlijk aan. En, niet te vergeten Thea, die de hut brandschoon houdt. En Johan, die elk jaar alles inspecteert, verft en onderhoud pleegt.  Een mini- onderneming.  En succesvol. 

Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

@Quincy, @Ronald114 en @Patricia3617,
 Fijn om jouw reactie te lezen@@Ronald114,  ik hou erg van de Old School host die het z'n gasten graag naar de zin maakt,  zonder daarbij de prijs/kwaliteit uit het oog te verliezen.  Mijn ervaring is dat gasten graag vantevoren weten waar ze aan toe zijn,  bij mij zijn er eisen wat  rust in huis betreft: altijd stil op de gezamenlijke trap  en tussen 23 en 8 u stilte op de kamer,  ik deel de badkamer met mijn gasten ( nooit meer dan 2) . Ik zit  op een toplocatie, waardoor ik zelfs m'n kalender heb gesloten en 'm af en toe open zet wanneer ik de dagen vrij geef waarop ik gasten kan ontvangen. Die dagen zijn dan binnen 24 uur vol. Onze superstrenge gemeente (Amsterdam) zorgt er met een beperkt vergunningsysteem voor dat er geen overdaad is aan particuliere verhuurders en de hotelprijzen in onze stad rijzen de pan uit dus daar heb ik profijt van 🙂 

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Patricia3617 
wij hebben in NL een waanzinnig druk jaar gehad in 2023 (+25% tov 2022) . Daarom hebben we de kalender even dichtgezet door alleen verblijven van een week te accepteren en ik heb de prijzen verhoogd. Toen kwam er een beperkt aantal reserveringen binnen.

Nadat ik het minimum verblijf had teruggedraaid naar 2 dagen, kwamen de reserveringen weer meteen op gang. Heel veel gasten uit Duitsland, maar ook USA, CAN, ESP
Ik moet wel zeggen dat de reserveringen bij Airbnb de laagste zijn. Ik krijg veel meer boekingen op andere portals,
In Curacao is het helemaal bizar. Ik ben nu al voor geheel 2024 64% volgeboekt en heb ook veel reserveringen voor Q1 2025

Hoii@ Bob297;

Ik moet eindelijk ook niet echt klagen weet je wel , als je mijn kalender bekijk , maar had zo graag nog paar boekingen in de nog vrije periode, het is zo dat boekingen verslavend werken 🤣😂😂.

ik heb ook al een langtermijnboeking voor herfst/winter 24/25 👍 wat goed is natuurlijk, 

hartelijk dank voor je retour Bob , 

vele vriendelijke groeten 🤗

 

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Patricia3617 
Ik heb je advertentie bekeken en ook gezocht op je regio. Het is ontzettend moeilijk om eruit te springen tussen al dat aanbod. je prijzen lijken me OK, maar er is nog ontzettend veel beschikbaar in je omgeving

 Hallo@Bob297 @Katja202 @Barbera0 @Mirjam0 @Mieke0 @Ronald114 en collega's host, 

Ik kreeg gisteren een aanvraag tot boeking ,ja de wonderen zijn de wereld nog niet uit 😂,maar de gast denkt nog eens over na omdat hij via zijn werkgever nog een kortingscode voor Airbnb kan krijgen ,niets echt mis mee, maar🤔, man man man , wat ik ondervind , is dat meer en meer mensen , financieel moeilijk hebben , onze prijzen bij Casa Sylva op de Roda Golf & Beach Resort zijn tussen de laagste dat je daar vind, en het is nog te duur voor sommige , erg dat ik het zo moet verwoorden , maar blijf dan thuis hé, mijn echtgenoot en ik verdienen wat kruimeltjes na aftrek community fees, nutsvoorzieningen, onze kuisploeg en keys holders ter plaatse , ik verhuur niet voor het geld dat kan opbrengen,  maar ik kan toch niet gratis of met verlies verhuren? Hebben jullie ook soms die indruk met gasten? dat het altijd teveel is  maar tegelijkertijd willen ze alles gratis verkrijgen? 

Gasten denken dat wij rijk op worden door te verhuren, wij Hosts weten dat het absoluut niet zo is , niet waar?

Fijne weekend allemaal 🤗🤗 

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Patricia3617 
Gelukkig komt het bij mij zelden voor dat er korting gevraagd wordt bij een "normaal" verblijf van 1 of 2 weken. Er wordt wel om gevraagd bij een verblijf van 28 dagen. Die korting staat ook in het systeem verwerkt.
In fora lees ik wel dat gasten het steeds gewoner vinden om korting te vragen. Ervaringen die ik lees zijn echter dat gasten die korting vragen, vaak niet de beste gasten zijn. Die gaan nog meer concessies vragen, zeuren om kleinigheden en geven niet de beste beoordelingen.
Gelukkig is Spanje niet zo ver weg en kun je verwachten dat gasten ook nog kort van te voren boeken. Dan is het aanbod bij je in de omgeving vast al wat opgedroogd.

Hallo @Bob297 ; 

Och ja , weet je , ik geef voor ieder verblijf (1;2;4;6;8;12weken) korting, en het is blijkbaar nog niet genoeg, maar ze moeten mij niet vragen om nog lager te gaan dan de aangegeven prijs met korting, zoooooo waaaaaaanhopig op zoek naar boekingen ben ik nu ook niet 😂🤣,

Boekt die gast niet ? wel het zal dan een ander zijn 😁, zo simpel is dat..

Dankjewel voor de steun Bob & A bientot 😊 

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

@Patricia3617 

hier ook grote verbazing.  Had de kalender dichter gezet voor de voorjaarsvakanties maar normaliter als ik deze open zet, loopt het zo vol. 

de voorjaarsvakantie van zuid hebben we geen boekingen gehad door de weeks en gelukkig is gisteren een boeking gedaan voor dit weekend. 

april zit al helemaal vol en daarna gaat het ook heel hard. Ik ben dus blijkbaar wel te vinden. 

Had nog wel een aanvraag van iemand die smeekte om 5 personen aan te nemen ipv 4 ( mijn max). Maar daar hebben we geen goede ervaringen mee in een TINY house 😄

 

ik wilde eigenlijk wat klussen doen als het rustig is maar daar is het nog niet van gekomen 🙈

Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

@Patricia3616 hier is t ook rustig geweest! Ik sluit me aan bij Ronald en Bob. En dan trekt de boel van zelf weer aan. 

ook verhuren is een kwestie van vraag en aanbod. Geen vraag … pas je prijzen aan …. Veel vraag, vraag niet de hoofdprijs. Dan komen veel gasten ook terug en das best heel leuk.

 

professionele verhuurders tools bij account informatie kan je heel veel info geven. Maar die wat goed voelt voor jou en wat pas bij je huisje. 

ennuh! Alles komt goed. Gasten komen echt wel weer

 

 

Groetjes Katja

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf