In de schijnwerpers: Sijiu 玖

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

In de schijnwerpers: Sijiu 玖

PeopletogetherAirbnb.png

 

Sijiu profile pic.pngHallo, iedereen,

 

Het is tijd om de community weer in de schijnwerpers te zetten! Iedereen die de laatste tijd het nieuws volgt, zal gemerkt hebben dat het Coronavirus op dit moment ons meest besproken onderwerp is in de community. We weten welke impact het heeft op hosts en gasten over de hele wereld en dat het een wereldwijde uitdaging is. Voor onze februari-vraagstuk van "Community in het middelpunt" wilden we met een host in China spreken, waar onze gastgemeenschap het bijzonder moeilijk heeft. Graag stel ik stel Sijiu aan jullie voor!                                                                                                                                                               

 

Sijiu is een actieve leider van de lokale host gemeenschap in Shanghai. Sinds 2018 heeft ze 13 lokale evenementen gehouden om in contact te komen met lokale hosts, ervaringen van hosts te delen en nieuwe hosts te helpen.

Sijiu0 @玖0 

  • Hoe lang ben je al host en waarom heb je in het begin besloten om gasten te ontvangen?

Ik was totaal onder de indruk van de manier waarop mijn host me vertelde over zijn levensstijl tijdens mijn eerste reis op Airbnb in Chengdu. Sindsdien heb ik tijdens mijn reizen altijd gebruik gemaakt van Airbnb. Toen ik voor het eerst een kamer beschikbaar had in mijn studio, werd ik zelf al snel host op Airbnb.

 

Ik ben uit mijn bovengenoemde studio verhuisd. Dat was mijn eerste advertentie op Airbnb. Maar ik wilde doorgaan met hosting. Nu ben ik host van een eigen kamer in mijn eigen appartement en ontvang ik gasten van over de hele wereld.

 

  • Wat doe je liever als je geen gasten ontvangt?

In mijn vrije tijd reis ik graag. Ik hou ook van sporten en doe aan sporten in de natuur, zoals duiken en skiën. Maar ik ben nog steeds een beginner.

 

  • Als je zou kunnen lunchen met een beroemde persoon (uit het verleden of het heden), met wie zou het dan zijn en waarom?

Ik hoop dat ik de kans krijg om te lunchen met Nathan Blecharczyk, de oprichter van Airbnb. Toen ik Airbnb ontdekte, was ik diep onder de indruk van het concept van het delen van reiservaringen. In de afgelopen jaren ben ik uitgegroeid van een host tot een Superhost en vervolgens tot een host leider in China. Als grote fan van het platform weet ik precies hoe het is om overal thuis te zijn.

 

  • Wat is je favoriete gerecht? 

Allerlei soorten gerechten. Ik hou van lekker eten en eet alles.

 

  • Ben je meer het type voor een boek of een film? Wat is het laatste wat je hebt gelezen of gezien?

Ik geef de voorkeur aan films. Ik heb onlangs ook een paar boeken over psychologie gelezen. Ik hoop dat ik me op deze manier beter kan aanpassen aan de mensen en in deze situatie iets kan doen voor de gemeenschap in China. Trouwens, mijn aanbeveling voor de hele Airbnb gemeenschap zou "Good Will Hunting" zijn — in de hoop dat iedereen zijn droomleven en passie zal vinden.

 

  • Bent u actief in de lokale gemeenschap? Wat betekent dat voor jou?

Ik heb sinds 2018 actief deelgenomen aan community evenementen. Ik heb gemerkt dat de gastgemeenschap een geweldige plek voor mij is om andere hosts te ontmoeten en samen hosting te verbeteren. In 2018 had ik de eer om uitgenodigd te worden om Community Leider te worden in Shanghai. Ik ben begonnen met het organiseren van mijn eigen evenementen waar ik mijn ideeën over hosting kon delen met andere hosts. Gemeenschap gaat over delen, vrienden maken en elkaar steunen — dat is waar ik van hou.

 

  • Heb je gehoord hoe de lokale gastheren helpen tijdens het Coronavirus?

China's hosts toonden veel kracht en vriendelijkheid en toonden echt de geest van de gemeenschap. Hosts in Wuhan hebben gezorgd voor gratis accommodatie voor medisch personeel. Hosts in Shanghai maakten inspirerende video's voor de gemeenschap... Hun verhalen inspireerden de hele gemeenschap, de gasten en zelfs de maatschappij.

 

  • ...Hoe is Sijiu betrokken geraakt?...

Toen het coronavirus kwam, besefte ze dat dit een grote uitdaging was voor veel hosts. Dus kwam ze op het idee om online trainingen aan te bieden ter ondersteuning van andere hosts. Covid-19 heeft al een maand lang invloed op de Chinese hosts, dus organiseerde ze drie online uitwisselingsactiviteiten met enkele andere leiders van de gemeenschap via live-streaming. Bijna 300 hosts hebben haar live streaming lessen bijgewoond en kregen veel steun van de gemeenschap. Ze luisterde ook actief naar de gastheren en stuurde enquêtes uit om te weten te komen wat voor hulp ze nodig hadden. Op basis van de reacties zal zij toekomstige cursussen organiseren.

 

Uitnodiging van Sijiu's online uitwisselingsprogramma met als onderwerp "de analyse van de toekomstige trend van de Minsu- en horeca-industrie".

 

Sijiu uitnodiging.png

 

  • Waarom is het belangrijk dat de gastgemeenschap samenkomt?

In deze moeilijke tijden is de gemeenschap belangrijker dan ooit. Met de kracht van iedereen in de gemeenschap kunnen de Chinese hosts de crisis doorstaan en hun gasten weer met liefde verwelkomen.

 

Bedankt, Sijiu dat je de tijd hebt genomen om met ons te praten. Het is ongelooflijk om te horen hoe belangrijk de gemeenschap is in tijden als deze.

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

0 Antwoorden 0

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf