Gastvrijheid en warme woorden

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Gastvrijheid en warme woorden

Rie.png

Dit artikel is onderdeel van een serie over verbinding door gastvrijheid. Het oorspronkelijke artikel is door @Rie9 in de Engelstalige Communitycentrum gepost. Hieronder staat de vertaling. De volledige opstelling van het festival kun je hier vinden.

 

-------------------------------------------------------------------------------------


Als host wil ik ook mijn meest kwetsbare gasten een comfortabele plek geven. Mijn twee accommodaties weerspiegelen mijn achtergrond: ik ben een moeder van drie met een passie voor het boerderijleven en honden. Een van mijn accommodaties is een tiny house met een boomgaard en losloopweide, perfect voor stellen of soloreizigers met een hond. De andere is een gezinsvriendelijke woning met een rolstoeltoegankelijke inrichting.

 

Warme woorden dragen volgens mij meer bij aan een uitnodigende sfeer dan een hoogdravende benadering. Gasten voelen zich ook minder in een opgeruimde kamer met comfortabele, knusse bedden en een welkomstkaartje van de host. 

Mijn persoonlijke ervaring speelt natuurlijk een rol bij mijn aanpak als host. Toen mijn kinderen klein waren, haalde ik weinig plezier uit reizen. Met twee jongens (zes en acht jaar) en een babymeisje ben je enorm druk en komt er van ontspannen weinig terecht. Ik houd hier rekening mee als ik mijn gasten een bericht stuur. Gezinnen met kleine kinderen zijn bijvoorbeeld 's ochtends vaak in de weer. Dan schrijf ik: “Als je later wilt vertrekken, laat dit me dan zo snel mogelijk weten. Maak je ook niet te druk over alles supernetjes achterlaten.” Toch komt het maar weinig voor dat gezinnen mijn accommodatie rommelig achterlaten.

 

Als ik mijn gasten restaurants en winkels in de buurt aanbeveel, voeg ik vaak nog een berichtje toe. Bijvoorbeeld: “Dit is mijn lievelingsgerecht van dit menu.” Maar ook: “De eigenaar is al meer dan tien jaar een goede vriend van me.” Dat overtuigt mensen om een restaurant te bezoeken en vaak vertellen ze me later dat ze daar steevast op uitkwamen als ze even wat wilden eten.

 

Welke warme woorden kies jij in je berichtjes aan gasten? Laat het me hieronder weten in de reacties.

Quincy_3-1703236811183.jpeg

 

Quincy_4-1703236811195.png

 

Quincy_5-1703236811200.png

 

Fotobijschrift: 1. Een overleg met leden van de lokale Kamer van Koophandel, het toerismebureau en de gemeenteraad. Tijdens deze bijeenkomst kon ik functionarissen meer uitleg geven over Airbnb.

 

Foto 2 en 3: Ik nodigde kinderen met een zorgvraag en hun familie uit in mijn accommodatie. Gezinnen met kinderen met een ernstige beperking kunnen soms maar moeilijk uit eten of een nachtje weg. Ze genoten van de barbecue in mijn tuin. De woning heeft daarnaast geen opstapjes of drempels, verplaatsbare oprijplaten en leuningen die flexibel gemonteerd kunnen worden. Zelfs als je een woning niet volledig kunt verbouwen, zijn er altijd aanpassingen die je wel kunt doen.

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

0 Antwoorden 0

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf