Doe mee aan het Communitycentrum Duurzaamheidsfestival 2024!

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Doe mee aan het Communitycentrum Duurzaamheidsfestival 2024!

Quincy_0-1711038343519.png

 

We hebben recent Hosts gevraagd voor hun input over de onderwerpen waar jullie dit jaar meer van zouden willen zien, en we waren absoluut verheugd om te zien dat 'duurzaamheid' bovenaan de lijst stond!

 

Duurzaamheid is zo'n cruciaal concept als het gaat om het beschermen van ons milieu en ervoor zorgen dat we harmonieus samenleven met alle levende wezens op onze prachtige blauwe planeet, onze impact minimaliseren en leven op een manier die de wereld om ons heen respecteert en behoudt.

 

We zijn geïnspireerd door de geweldige inspanningen van een aantal van onze Hosts die al belangrijke veranderingen in hun hostingpraktijken hebben doorgevoerd in naam van duurzaamheid, en we zijn net zo enthousiast om degenen die net aan deze reis zijn begonnen te ondersteunen en aan te moedigen.

 

Daarom zijn we verheugd om ons derde jaarlijkse Duurzaamheidsfestival 2024 aan te kondigen, van 22 tot 26 april! Dit is onze kans om opnieuw samen te komen als een community en de vooruitgang die we hebben geboekt en de veranderingen die we maken voor de toekomst te vieren. Het festival is volledig online, vol geweldige onderwerpen en leuke gesprekken. Je kunt het festival van vorig jaar nog eens bekijken door hier te klikken: Duurzaamheidsfestival 2023.

 

We zijn op een missie om het woord over duurzame praktijken te verspreiden en individuen in staat te stellen een positieve impact te hebben in hun dagelijks leven en we willen graag dat jij deel uitmaakt van deze spannende reis. Doe je met ons mee?

 

Hier zijn twee manieren waarop je mee kunt doen:

 

1. Community fotocollage: 📸

 

Deel een foto van jezelf ergens waar het "groen" is. Het kan in je tuin zijn, een plaatselijke strandopruiming, in de jungle of in het park. We voegen alle foto's samen tot onze eigen community-collage die we aan het einde van het festival zullen delen als speciale post. We zijn een diverse gemeenschap uit alle hoeken van de wereld en we zijn omringd door geweldige buitenruimtes en landschappen; van bergen tot kustlijnen, van woestijnen tot regenwouden; zelfs de ruimtes rondom onze woonplaats bieden een kans om een foto te maken!


Hoe dit werkt:

 

  • Neem een selfie van jezelf ergens "groen"
  • Landscape of portret modus 
  • Duidelijke foto's van hoge kwaliteit met je smartphone (of een ander apparaat als je dat liever hebt)
  • Ideale afbeeldingsformaten: JPEG of PNG
  • Stuur je inzendingen naar airbnb-cc@airbnb.com voor de grote onthulling aan het einde van het festival of post ze hieronder.

2. Maak een gedetailleerd onderwerp over duurzaamheid: 🖋
Of je impact nu groot of klein is, we willen erover horen! Enkele onderwerpen die je kunt bedenken zijn hernieuwbare energiebronnen, recycling, planeetvriendelijke producten. We hebben ook nog andere onderwerpen, dus voel je vrij om contact met ons op te nemen als je ideeën/inspiratie wilt!

 

We vragen maximaal 750 woorden (als je kunt!)

 

Als je een onderwerp wilt bedenken voor deze week, reageer dan hieronder of neem contact met me op via een direct bericht, dan kunnen we samen brainstormen!

 

We kijken erg uit naar de verhalen en foto-inzendingen van dit jaar. Samen kunnen we praktische oplossingen onderzoeken en anderen inspireren om samen met ons een duurzamere toekomst te creëren.


**De deadline voor het inzenden van artikelen is 14 april 2024.

**Deadline voor het inzenden van foto's is 28 apr 2024


*Disclaimer

Door je foto in te sturen naar de bovenstaande e-mail adres geef je Airbnb toestemming om je media, je voornaam, profielfoto en stad en land van verblijf te gebruiken in marketingmateriaal om Airbnb te promoten.

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

4 Antwoorden 4
Geert22
Level 2
Utrecht, Netherlands

Het lijkt mij voor het milieu een aardig idee als we gasten, naast het beoordelen op het naleven van huisregels en schoon achterlaten van de ruimte ook zouden kunnen beoordelen op energie verbruik. Steeds meer huizen zijn 'smart homes' waarbij het meten van energie verbruik nauwkeurig en eenvoudig kan. Ik heb zo'n huis en meet het energieverbruik om beter te kunnen inschatten wat het mij kost. Ik zie dat gasten vaak 2 keer meer energie gebruiken dan ikzelf. Twee keer meer zou dan voor mij de norm zijn en zouden die gasten 5 sterren krijgen. 2 keer boven het gemiddelde zou dan (bijvoorbeeld) 2 sterren opleveren.

Joke12
Level 1
Amsterdam, The Netherlands

Goed punt! Gasten hebben geen idee!

Vanmorgen zijn mijn gasten, na ‘n prima verblijf, zeer nukkig vertrokken!

Blijkbaar omdat ik gister een opmerking maakte dat ze de verwarming wel erg hoog hadden staan. (Leek wel ‘n sauna)

Wat doe je in zo’n geval?

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Ik zou het nooit tegen de gasten zeggen als ze er zijn maar als je echt iets wilt zeggen dan zou ik het in een privébericht na de recensie sturen. 

we moeten niet vergeten dat mensen ‘er even uit gaan’ en niet op alles letten. Ben net een weekend weg geweest en dan doe ik ook allemaal dingen die ik thuis niet zou doen. 2 keer achter elkaar uit eten, zeer ruim de alcohol laten vloeien en heb meer kleding geshopt voor mezelf dan in normaal in een half jaar zou doen. Soms moet je ook even genieten maar ik snap dat het vanuit het milieu-oogpunt en financiën geen populaire opmerking is. 

zelf kan ik op afstand de airco uitzetten dus dat doe ik ook als de mensen weg zijn overdag. Ook heb ik een elektrische boiler die vanzelf koud wordt als het warme water op is 😄

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Goed advies @Kirsten266! Dit zijn normaal wel erg lastige situaties. Ik heb voorheen gasten gehad die de wasmachine gebruikten om 2 sokken te wassen. Dit was uiteraard een vreselijke verspilling van energie. Ik ben toen ook gestopt met het aanbieden van een wasmachine. 

 

Ik snap dat het natuurlijk met een verwarming wat moeilijker gaat want dat sluit je niet zomaar af. 

 

Hebben jullie trouwens nog interesse om deel te nemen @Kirsten266 @Joke12 @Geert22

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf