Wat voor kortingen bied jij aan?

Sybe
Former Community Manager
Former Community Manager
Terneuzen, Netherlands

Wat voor kortingen bied jij aan?

Wat voor kortingen bied jij aan.jpg

 

Hoi allemaal,

 

We hebben het laatst gehad over gasten die onderhandelen, maar in deze thread zou ik dat graag eens willen omdraaien. Een korting aanbieden kan toch zijn voordelen hebben, en gelukkig heeft Airbnb meerdere tools die ons daarbij kunnen helpen!

 

Zo kun je speciale aanbiedingen sturen, promotiedatums instellen, of zelfs week- en maandkortingen toevoegen voor langere verblijven. Maar wat voor korting is nou slim om aan te bieden, en wanneer?

 

Wat voor kortingen bied jij aan? Hoe heb je de hoogte van de korting besloten, en hoe houd je het rendabel? Heb je kortingen voor bepaalde verblijven of periodes, of bied je geen korting aan?

 

Laat het me weten in de antwoorden hieronder! 

Sybe

 

P.S. Zorg dat je het Airbnb Kortingsbeleid ook doorgenomen hebt voor je een korting instelt.

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

14 Antwoorden 14
Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

Hai Sybe,

 

Nou dat is wel grappig. Over het algemeen doe ik niet aan kortingen en het was ook wat lastig voorheen om dat in te stellen op Airbnb, maar nu met de nieuwe kalender op de telefoon is het echt super easy. En ik had een gaatje nog in juli (ja je snapt het niet, midden in de vakantie) dus ik dacht hop eens even proberen. Korting ingesteld voor een bepaald aantal dagen en binnen twee dagen drie boekingen en gat gevuld 🙂

 

Dusssss soms werkt het gewoon. Gaatje om korte termijn op te vullen ... ga ik zeker vaker doen! 

 

Groetjes Katja

Groetjes Katja
Sybe
Former Community Manager
Former Community Manager
Terneuzen, Netherlands

Handig dat dat weer zo snel gevuld is @Katja202 en fijn dat het ook meteen zijn vruchten afwerpt! Met de professionele verhuurtools kun je ook veel, die vind ik ook echt de moeite waard om even naar te kijken als je ze nog niet gebruikt. 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

@Sybe Klopt. Zo eens in de zoveel tijd schakel ik even naar PRO en dan loop ik weer even alles bij langs. Heel heel heel erg fijn. Ik kan niet anders zeggen dan dat Airbnb het hele platform goed heeft ingericht. Ik ben er serieus heel blij mee. 🙂

Groetjes Katja
Joyce-En-René0
Level 2
Kerkrade, Netherlands

Hallo @Katja202 , hoe stel je de promoties in op je telefoon? Ik wilde dit laatst even snel doen, maar kon het niet vinden. Ging er vanuit dat dat alleen via de webversie ging op de laptop.

 

Groet,

René

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

@Joyce-En-René0 

op de kalender klikken

dan rechts bovenin op de instellingen

dan kun je daar de kortingen vinden 

Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

🙏

Groetjes Katja
Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

In het begin heb ik er wel mee gewerkt maar nu zit ik eigenlijk constant vol. Alleen in augustus nog twee gaatjes maar die heb ik pas recent open gezet dus die komen wel vol. 
Gewoon geluk dus voor mij denk ik. 

Ook kortingen voor langere periode zie ik niet zitten want daar zijn de voorzieningen ook niet naar ( geen wasmachine ed)

Sybe
Former Community Manager
Former Community Manager
Terneuzen, Netherlands

@Kirsten266 Als je volgeboekt zit heb je inderdaad niet veel behoefte aan kortingen! 😃

 

Mocht dit nou anders zijn, stel er is een periode waar het maar niet lukt dat weekend geboekt te krijgen of het is een wat traag seizoen, wat zou je dan doen? 

 

Maandkortingen zijn natuurlijk bedoeld om langere verblijven aan te trekken maar als je accommodatie daar niet voor geschikt of voor bedoeld is heeft het ook weinig zin om ze te overwegen. 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Joyce-En-René0
Level 2
Kerkrade, Netherlands

Hoi Sybe,

 

Wij hebben week- en maandkortingen ingesteld, maar merken niet dat deze hierdoor meer geboekt worden. We hebben wel gemerkt dat promoties goed werken. Deze zetten we in als we nog een paar dagen tussen boekingen open hebben of als mensen last minute geannuleerd hebben. Meestal worden deze gaten dan weer snel gevuld door de promotie actie.

 

Groet,

René

 

Sybe
Former Community Manager
Former Community Manager
Terneuzen, Netherlands

@Joyce-En-René0 Het kan inderdaad een goede manier zijn om die laatste gaatjes in de kalender nog op te vullen. Je boekt misschien niet net zo veel winst, maar wel meer dan wanneer de dagen leeg blijven!

 

Hoe bepalen jullie hoeveel korting je geeft? 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Joyce-En-René0
Level 2
Kerkrade, Netherlands

We kijken dan hoeveel korting airbnb voorschrijft om bijvoorbeeld ook in de nieuwsbrief terecht te komen. Dat houden we dan meestal aan. 

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Toevallig had ik iemand die 5 nachten zou komen en met coulance heb ik die verzet naar oktober. 

ik zocht toen naar de kortingen maar kon die niet meer vinden. Ik heb nu de last minute kortingen aangezet en 4 van de 5 nachten waren weer gevuld. 

kan iemand me vertellen of de oude ‘aanbiedingen’ nog bestaan? Inderdaad waarbij je meegaat in bijvoorbeeld de mailing naar mensen. 

Gezien het weer denk ik trouwens dat mijn Tiny house ook wel gevuld was zonder korting 

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Kirsten266 
Ja, de aanbiedingen bestaan nog.
Ga naar je kalender. Daar staan ze aan de rechterkant

Loes45
Level 3
Bakel, Netherlands

Hoi Sybe,

 

Ik ga het gelijk proberen, ik ben er nog niet zo in thuis omdat we pas een half jaartje draaien.

 

Klinkt interessant

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf