Shame: More hosts cancel booking to get a better price.

Bram84
Level 1
Boxtel, Netherlands

Shame: More hosts cancel booking to get a better price.

Hi everybody,

 

For me, this is now the 3rd time that a booking has been canceled by the host. And it just so happens that this occurs very shortly before the fair where I am participating. I booked the accommodation a long time ago to secure a good price. Now, the host can rent out the accommodation for much more.

It's not provable, but we're not stupid of course. It's a shame that this is possible!

I am not sure how the hosts are being treated about this but for the 3rd time I have to look for a much more expensive accommodation on very short terms.

5 Antwoorden 5
Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Hi @Bram84 

ik zou niet weten waarom een host bewust een boeking annuleert. 
Ik heb dit nog nooit gedaan in 2,5 jaar. Als ik een betere/hogere prijs wil, dan vul ik die prijs in op mijn kalender.  

Als een host een boeking annuleert dan raakt deze zijn superhost status kwijt ( tenzij een heeeeeeele goede reden) 

ik vrees dat je gewoon pech hebt met de accommodaties. 

Bram84
Level 1
Boxtel, Netherlands

Bedankt voor je bericht Kisten maar het is wel typisch, telkens enkele weken vóór een groot evenement als ik, vergeleken met andere accommodaties, een hele scherpe prijs heb geboekt. Ik kan nu voor meer dan het dubbele wat anders zoeken.

Het probleem met smoesjes, is dat ze niet te controleren zijn maar dat het wel gaat stinken na een aantal keren.

En ja, ik heb inderdaad pech met de accommodaties, maar alleen in deze situaties.

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

@Bram84 
Als je bij een superhost boekt dan kun je er bijna wel vanuit gaan dat er niet om deze reden gecanceld wordt. De host zou dan namelijk zijn status voor minimaal een jaar verliezen. 

bij mij in de buurt merk ik alleen met de F1 dat mensen blij zijn dat ze niet zoveel hoeven te betalen als in de buurt van Zandvoort. Na het eerste jaar heb ik wel mijn prijzen hierop aangepast maar dat is dan dus voor het jaar erna

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Bram84 
Als een host canceled blijft z'n agenda geblokkeerd voor de periode die gecanceled wordt. De host krijgt ook een boete.
Door de blokkering van z'n agenda, kan hij in elk geval niet via de website van Airbnb verhuren. Als hij ook via andere portals verhuurt en daar de kalenders aan die van Airbnb heeft gekoppeld, wordt daar ook de kalender geblokkeerd

Bram84
Level 1
Boxtel, Netherlands

Dag Bob,

 

Bedankt voor deze info!

 

Groeten,

Bram.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf