Aanmelding vergeten bij Gemeente Amsterdam

Koen60
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Aanmelding vergeten bij Gemeente Amsterdam

Hi,

 

Ik ben mijn afgelopen verhuur vergeten aan te melden bij de gemeente, het werd pas een dag vantevoren duidelijk dat de gasten ook daadwerkelijk kwamen. Hoe doe ik dit alsnog met terugwerkende kracht? 

19 Antwoorden 19
Sybe
Former Community Manager
Former Community Manager
Terneuzen, Netherlands

Hoi @Koen60 ! Welkom op het Communitycentrum. 😃

 

Misschien heeft @Mieke0 of @Mirjam0 of een van onze andere Amsterdamse hosts een antwoord voor je?

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

Hallo @Koen60 ,

 De gemeente is behoorlijk streng en deelt onevenredig hoge boetes uit, maar zijn , doordat we met de Vereniging Amsterdam Gastvrij daartegen in opstand kwamen,  door de rechter op de vingers getikt en accepteren nu dat je incidenteel achteraf ook je gasten mag melden als dat echt per ongeluk was.  Je doet dat door een e-mail te sturen naar bedandbreakfast@amsterdam.nl

daar zitten mensen die ook de regels voor vakantieverblijf kennen . 
En wordt lid van Amsterdam Gastvrij, de vereniging voor bonafide hosts 🤗

Koen60
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Super, heb ik gedaan. 

Mieke0
Level 9
Amsterdam, The Netherlands

Hi @Koen60,

Ik denk dat je er al uit ben en wordt ook maar lid van de Facebookpagina Airbnb Hosts Amsterdam of van https://www.facebook.com/groups/amsterdammetropolitanairbnb/ waar je veel hosts tegenkomt met dezelfde Amsterdamse problemen.......

Sybe
Former Community Manager
Former Community Manager
Terneuzen, Netherlands

@Mieke0 @Mirjam0 Super bedankt voor jullie hulp! 😃

 

@Koen60 Ik hoop dat dit een antwoord geeft op je vraag, en de vereniging en Facebookpagina kan ik ook zeker aanraden. Beide zijn een hele goede manier om in contact te komen met andere lokale verhuurders en op de hoogte te blijven van alle nieuwtjes en veranderingen betreffende verhuren in Amsterdam!

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Koen60
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Dankje! Heb me aangemeld. 

Denise1696
Level 1
Amsterdam, The Netherlands

Hoii ik ben een verhuur vergeten aan te melden. Ik heb gemaild naar bedandbreakfast@amsterdam.nl maar die zeiden dat ik daar niet moest zijn. Ook probeer ik lid te worden van de fb groep maar ik ben nog niet geaccepteerd. Kan iemand mij misschien helpen wat te doen? Ik wil graag die boete voorkomen haha.

Mieke0
Level 9
Amsterdam, The Netherlands

Anders gewoon ff bellen met die afdeling; het gaat om de intentie dat je laat merken dat je niet illegaal wilde verhuren. En je kunt altijd nog gedurende de verhuring de melding doen; hij kan alleen niet ingaan o de echte datum maar je kunt erbij vermelden dat je het vergeten was. Allemaal manieren om je goede intentie te bewijzen

Denise1696
Level 1
Amsterdam, The Netherlands

En zijn er ervaringen mee dat het dan goed kwam?

Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

Als je verder niks hoort is het goed 🙂

Mocht je alsnog een boete krijgen, dan is het wel fijn als je een bewijs. kan overleggen dat je  gemeld hebt dat je de melding vergeten bent. 

De boete voor een eerste administratieve  fout is door inspanning van  de Vereniging Amsterdam Gastvrij met hulp van de ombudsman teruggebracht naar  3.000 euro, dus best wel zaak om melden niet te vergeten!

 

Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

Konden ze dan niet even aangeven waar je dan wèl moet zijn? Iig geeft @Mieke0  al het advies om te bellen . 
Als je je aanmeld bij de Facebook groep Airbnb Hosts Amsterdam, vergeet dan niet om de reden voor je aanmelding (zelf host of service verlener) te vermelden en/of akkoord te gaan met de gebruiksvoorwaarden. Dit om aan te tonen dat je een echt mens bent 😇 anders wordt je idd niet geaccepteerd. 
Tot ziens 👋🏻 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hoi @Koen60! Hoe is alles uiteindelijk verlopen? Hoor graag van je 🙂 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Koen60
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Hi Quincy,

 

Dank voor je vraag. Ik heb naar een aantal mailadressen van de gemeente gemaild en dit bleek de juiste: <handhavingwonen@amsterdam.nl>

 

Het volgende was hun reactie:

Dank voor uw bericht. Achteraf vakantieverhuur melden is niet toegestaan. Er wordt handhavend opgetreden op het schenden van de meldplicht. Op grond van de Huisvestingsverordening kan er een bestuurlijke boete worden opgelegd van minimaal € 3.000-.

Omdat u zelf aan de gemeente heeft doorgegeven dat u vergeten had een verhuurperiode te melden en dit de eerste keer betrof, zien wij af van handhaving.

Denkt u eraan deze niet tijdig gemelde nachten zelf bij uw totale verhuurnachten op te tellen zodat u niet over de 30 nachten per jaar heen komt. Als u nog verdere vragen heeft over de voorwaarden voor vakantieverhuur, dan kunt u dit terug vinden op https://www.amsterdam.nl/wonen-leefomgeving/wonen/vakantieverhuur/.

Wij gaan er vanuit uw mail hiermee voldoende te hebben beantwoord.

Mieke0
Level 9
Amsterdam, The Netherlands

We leren iedere dag bij; dank Coen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf